Προφίλ Εθελοντών

Διδακτορικές Σπουδές

Αθήνα, Ελλάδα

Βαρδάκη Μάρθα

Βιοφυσική

Λίγα λόγια για εμένα

Είμαι μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Χημικής Βιολογίας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Παρότι ολοκλήρωσα τις βασικές μου σπουδές στο τμήμα Φαρμακευτικής στο Πανεπιστήμιο Πατρών, επέλεξα να συνεχίσω με διδακτορικό στη Φυσική (University of Exeter) και συγκεκριμένα στον τομέα της Βιοφυσικής. Την τελευταία δεκαετία η έρευνά μου περιστρέφεται γύρω από την αλληλεπίδραση ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας – ύλης (φασματοσκοπία) και τις εφαρμογές της στην βιοϊατρική. Έχω εργαστεί ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Imperial College London και στο University of British Columbia, εφαρμόζοντας τεχνικές φασματοσκοπίας στη διάγνωση καρκινικών ιστών και στον έλεγχο ποιότητας μεταγγιζόμενου αίματος. Στις αρχές του 2020 επέστρεψα στην Ελλάδα με υποτροφία του ΙΚΥ για να μελετήσω τον καρκίνο του δέρματος με τη χρήση φασματοσκοπίας Raman, ενώ πλέον απασχολούμαι στο Ινστιτούτο Χημικής Βιολογίας (ΕΙΕ) με ερευνητικό αντικείμενο την εφαρμογή των συζυγιακών πολυμερών στη βιοαπεικόνιση και θεραπεία καρκινικών κυττάρων.

Γιατί διάλεξα την καριέρα μου

Η αίσθηση της προσφοράς αλλά και η διεπιστημονικότητα που διέπει τον τομέα της έρευνας ήταν οι βασικοί παράγοντες στην επιλογή μου. Ως μαθήτρια μου άρεσαν εκ διαμέτρου αντίθετα μαθήματα και πάντα δυσκολευόμουν να επιλέξω μόνο έναν τομέα. Πιστεύω στη σφαιρικότητα της γνώσης και στην αλληλοσυμπλήρωση των επιστημών. Ο συνδυασμός διαφορετικών επιστημονικών πεδίων είναι αυτός που πολύ συχνά οδηγεί στη χαρά της ανακάλυψης και αποδεικνύει πόσο αρμονικά και τέλεια είναι φτιαγμένος ο κόσμος γύρω μας.

Γιατί έγινα εθελοντἠς στο R.E.A.L Science

Το R.E.A.L. Science είναι μία αναγκαία κίνηση που συνδέει το σχολείο με τον τομέα της έρευνας και έλειπε εξολοκλήρου από την Ελλάδα. Η έννοια του ερευνητή είναι ακόμα συγκεχυμένη στα μάτια των περισσότερων ανθρώπων και αυτό πρέπει να αλλάξει ξεκινώντας από τη νεότερη γενιά. Η παρουσία μιας πιο διαδραστικής πλευράς της επιστήμης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει τόσο στην κριτική σκέψη των μαθητών όσο και στην ενίσχυση του επαγγελματικού προσανατολισμού. Ανακάλυψα τη δράση μέσα από τα “Real Skills for Scientists” webinars που διοργάνωσε το ΕΚΤ και είναι μεγάλη μου χαρά να συμμετάσχω εθελοντικά.