Προφίλ Εθελοντών

Μεταπτυχιακές Σπουδές

Μυτιλήνη, Ελλάδα

Μπαλής Μάριος

Περιβαλλοντικές Σπουδές (Περιβαλλοντολόγος)

Λίγα λόγια για εμένα

Υπήρξα ντροπαλός και ανασφαλής μαθητής που στα χρόνια των σπουδών μου, άνθησε. Είμαι απόφοιτος (1992) του Τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου ενώ το 2015 έλαβα μεταπτυχιακό τίτλο στην Γεωπληροφορική. Επί σειρά ετών εργάστηκα ως μελετητής (μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων), ως σύμβουλος βιώσιμης ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας ενώ από το 2017 ανήκω στο Εργαστηριακό Τεχνικό Προσωπικό του Τμήματος Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Αγαπώ πολύ τη δουλειά μου. Δηλαδή, τις Περιβαλλοντικές σπουδές ως πεδίο προετοιμασίας νέων επιστημόνων που θα συνδυάσουν την καριέρα τους με Την πρόκληση του αιώνα που διανύουμε. Δηλαδή, την Βιώσιμη Ανάπτυξη ως μέσου ανάσχεσης και προσαρμογής στις αλλαγές του Πλανήτη, που ήδη επηρεάζουν την καθημερινότητά μας.

Γιατί διάλεξα την καριέρα μου

Την εποχή που τέλειωσα το Λύκειο ξεκίναγε το Τμήμα Περιβάλλοντος. Με διακίνησε ακριβώς το ότι αποτελούσε ένα νέο αντικείμενο. Είχα, η αλήθεια, μια θετική προδιάθεση σε ότι αφορούσε τη φύση και με εξιτάριζε η ιδέα ότι μπορούμε να παράγουμε χρήσιμα υλικά από τα σκουπίδια. Τα περισσότερα αντικείμενα των τότε Τμημάτων ΑΕΙ φάνταζαν ήδη κορεσμένα, στο δικό μου μυαλό τουλάχιστον. Παρότι το Περιβάλλον και τα προβλήματά του μας απασχολούσαν πολύ λιγότερο τότε, αποφάσισα να το ρισκάρω, κόντρα στις στερεοτυπικές επιλογές της εποχής. Δεν το μετανιώνω! Οι περιβαλλοντικές σπουδές αποδείχθηκε ότι είναι πολύ περισσότερα από τα λουλουδάκια που ανθίζουν την άνοιξη και την ανακύκλωση στον μπλε κάδο της γειτονίας. Είναι η διεπιστημονική προσέγγιση έναντι της πολυπλοκότητας των περιβαλλοντικών προκλήσεων.

Γιατί έγινα εθελοντἠς στο R.E.A.L Science

Ενώ το Περιβάλλον αποτελεί μέγιστη πρόκληση του 21ου αιώνα, οι περιβαλλοντικές σπουδές δεν γίνονται ορατές στην μαθητική κοινότητα και την κοινωνία ευρύτερα. Μην έχοντας άλλη πληροφόρηση πολλοί μαθητές οδηγούνται σε παραδοσιακά – «δημοφιλή» αντικείμενα σπουδών χωρίς να τους ταιριάζουν απαραίτητα. Μέσω του R.E.A.L Science θέλω να βοηθήσω στην ανάδειξη των διεπιστημονικών σπουδών ως επιλογή που ενισχύει την ευελιξία σταδιοδρομίας και την σκέψη ότι οι σπουδές πρέπει να αποτελούν βίωμα – εμπειρία και όχι στεγνή κατάρτιση.