Προφίλ Εθελοντών

Διδακτορικές Σπουδές

Λάρισα, Ελλάδα

Κυριάκης Ευθύμιος

Βιοχημεία – Βιοτεχνολογία

Λίγα λόγια για εμένα

Είμαι βιοχημικός-βιοτεχνολόγος με ερευνητικό ενδιαφέρον στη δομική βιολογία. Ολοκλήρωσα τις σπουδές μου (πτυχίο, μεταπτυχιακό) στο τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας από όπου πήρα και το διδακτορικό μου δίπλωμα το 2020 στον τομέα του κατευθυνόμενου από τη δομή σχεδιασμού φαρμάκων. Η προσέγγιση αυτή αφορά την άντληση πληροφορίας από τις τρισδιάστατες δομές μακρομορίων, όπως τα ένζυμα, με σκοπό την εύρεση χημικών ενώσεων, εν δυνάμει φαρμάκων, που στοχεύουν επιλεκτικά αυτά τα μακρομόρια . Πιστεύω ότι η επικοινωνία της επιστήμης σε παιδιά αλλά και σε ενήλικες είναι απαραίτητη ώστε να μένουν ενημερωμένοι γύρω από τις τελευταίες εξελίξεις αλλά και να μπορούν να αξιολογούν την ποιότητα μιας είδησης καθώς οι ψευδείς ειδήσεις διαδίδονται με μεγάλη ταχύτητα και ορισμένες φορές θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή ανθρώπων.

Γιατί διάλεξα την καριέρα μου

Αρχικά, στο λύκειο, η βιοτεχνολογία μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον και για τον λόγο αυτό επέλεξα το τμήμα Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας για τις προπτυχιακές μου σπουδές. Ύστερα, εκπονώντας τη πτυχιακή μου εργασία και με τη βοήθεια του επιβλέποντα μου άρχισα να ασχολούμαι με τη δομική βιολογία. Σήμερα, με εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο ο τρόπος με τον οποίο τα συστατικά ενός κυττάρου ρυθμίζονται μεταξύ τους για να δημιουργήσουν ζωή με αποτέλεσμα ο αρχικός δισταγμός μου για την επιστήμη να έχει μετατραπεί σε ενθουσιασμό. Επιπλέον, η όλη αλληλεπίδραση που υπάρχει σε ένα ακαδημαϊκό περιβάλλον με συνάδελφους οι οποίοι δουλεύουν σε διαφορετικά αντικείμενα, μου προσφέρει τη δυνατότητα να έρθω σε επαφή με καινούργια πράγματα τα οποία κατά πάσα πιθανότητα δεν θα μάθαινα αν δούλευα αναπόσπαστα στο αντικείμενο μου.

Γιατί έγινα εθελοντἠς στο R.E.A.L Science

Ο ελάχιστος επαγγελματικός προσανατολισμός που είχα στο σχολείο μάλλον πήγε να με απομακρύνει από την τελική επιλογή μου. Επομένως, θέλω με τη σειρά μου να βοηθήσω τους πιθανούς μελλοντικούς ερευνητές να κάνουν την καλύτερη επιλογή για τον εαυτό τους εξηγώντας τους, όσο καλύτερα μπορώ και γνωρίζω, το πώς λειτουργεί η έρευνα και να απαντήσω σε ερωτήσεις τους γύρω από οποιοδήποτε προβληματισμό τους.