Έλενα Νικολοπούλου
Νευροβιολογία
Αθήνα
Ελλάδα
Διδακτορικές σπουδές
Προφίλ Εθελοντή - Επιστήμονα
Λίγα λόγια για εμένα:
Ξεκίνησα τις σπουδές μου στο τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το ενδιαφέρον μου αρχικά ήταν το αντικείμενο της Γενετικής και πιο συγκεκριμένα της Γενετικής του Καρκίνου. Ολοκλήρωσα την πτυχιακή μου εργασία στο Τμήμα Γενετικής του νοσοκομείου «Άγιος Σάββας», κατά τη διάρκεια της οποίας εκπαιδεύτηκα σε μία σειρά βασικών τεχνικών μοριακής βιολογίας. Στη συνέχεια συνέχισα τις σπουδές μου με μετεκπαίδευση στο Εργαστήριο Ραδιοπαθολογίας του τμήματος CEA στο Παρίσι, μελετώντας τον ρόλο των τελομερών σε κακοήθη κύτταρα και εκπαιδεύτηκα σε τεχνικές κυτταροκαλλιεργειών, μικροσκοπίας και ανοσοϊστοχημικών αναλύσεων. Με την ολοκλήρωση αυτού του κύκλου σπουδών, έκλεισε και το ενδιαφέρον μου στο χώρο της ογκολογίας. Έτσι, στράφηκα στον τομέα της νευροβιολογίας και επέλεξα να πραγματοποιήσω τη διδακτορική μου διατριβή στον Τομέα Ανατομίας, της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, με την έρευνά μου να εστιάζει στη μελέτη πρωτεϊνών που εμπλέκονται στον άξονα του stress, σε νευρικό ιστό. Μετά την απόκτηση του διδακτορικού μου διπλώματος συνέχισα στον ακαδημαϊκό χώρο ως Επιστημονικός Συνεργάτης στον Τομέα της Ανατομίας στην Ιατρική Σχολή και στη συνέχεια ως Ακαδημαϊκός Υπότροφος στο Τμήμα Εργοθεραπείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Παράλληλα με τις σπουδές μου, εργαζόμουν ως καθηγήτρια βιολογίας στη Β’θμια εκπαίδευση. Έχοντας συγκεντρώσει εμπειρία από την εργαστηριακή πλευρά του επαγγέλματος του βιολόγου και με δημοσιεύσεις σε ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά, επέλεξα να συνεχίσω στον χώρο της εκπαίδευσης και πλέον εργάζομαι σε ιδιωτικά σχολεία διδάσκοντας βιολογία. Η επαφή με τα παιδιά αποτελεί το ισχυρότερο κίνητρο για αυτήν την επιλογή μου, καθώς η βιολογία πλέον αποτελεί για εμένα όχι ένα απλό μάθημα το οποίο καλούμαι να διδάξω, αλλά ένα παιχνίδι που παίζω κάθε στιγμή μέσα στην τάξη με τους μαθητές μου!
Γιατί δίαλεξα την καριέρα μου:
Δίνοντας πανελλήνιες και μπροστά στη συμπλήρωση του μηχαογραφικού μου, ο πρώτος και κύριος λόγος που επέλεξα τη βιολογία ήταν η αγάπη μου για το εργαστήριο. Το ιδανικό σενάριο για μένα ήταν να κινούμαι ανάμεσα σε κυτταροκαλλιέργειες, «χημικά μπουκαλάκια» και μικροσκόπια σχεδιάζοντας και κάνοντας πειράματα. Στην πορεία των σπουδών μου αυτή η αγάπη ενισχύθηκε από την πεποίθηση ότι τα πάντα γύρω μας είναι βιολογία και εξελίχθηκε σε μία αγάπη για τη ζωή ! Και κάπως έτσι επέλεξα να δουλεύω με παιδιά, διδάσκοντας την επιστήμη της ζωής! Ο ρόλος του καθηγητή βιολογίας άλλωστε δεν συγκρίνεται με το παρελθόν, καθώς πλέον έχεις τη δυνατότητα να δουλεύεις εργαστηριακά με τους μαθητές, να διεξάγεις τακτικά πειράματα που κάποτε αποτελούσαν «στείρα» παπαγαλία, ενώ οι σύγχρονες μέθοδοι σου επιτρέπουν να χρησιμοποιείς νέα εργαλεία (Augmented and Virtual Reality, STEAM, virtual escape rooms κ.α.) μετατρέποντας το μάθημα σε παιχνίδι!
Γιατί έγινα εθελόντρια στο R.E.A.L Science
Η καθημερινή επαφή με τα παιδιά μέσα στην τάξη, η αγωνία για τις Πανελλήνιες εξετάσεις, ο προβληματισμός και οι σκέψεις κατά τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού, μου δίνουν την ευκαιρία να μοιράζομαι με τους μαθητές τη μαγεία αυτής της επιστήμης αλλά και όλες τις δυνατότητες που έχεις μέσα από τις σπουδές σου να επιλέξεις να κάνεις αυτό που πραγματικά αγαπάς! Τι καλύτερο άλλωστε από το να μοιράζεσαι με τους μαθητές τον ενθουσιασμό σου για το αντικείμενο της Βιολογίας και να προσπαθείς να τους δώσεις κίνητρο και έμπνευση?